OM LYNG

– din markedsføringspartner

Else fotograferer Solveig Storaas ved Søstrene Storaas Hotell

Lyng Markedsføring

Jeg heter Else Storaas og startet Lyng Markedsføring høsten 2022, et selskap i Søstrene Storaas-konsernet.

Siden 2018 har jeg hatt ansvaret for innholdet til Søstrene Storaas i Sosiale Medier (SoMe). Opp gjennom disse årene har jeg ofte fått spørsmål om råd innen SoMe, og det har vært artig å se at folk har likt å følge med på alt det sprøe vi har gjort. Nå deler jeg mine erfaringer og gir råd til andre som ønsker hjelp til å oppnå bedre synlighet med sin innholdsproduksjon.

Lyng Markedsføring skal gjøre det vi har god erfaring med fra Søstrene Storaas, nemlig hjelpe bedrifter med den organiske veksten (det ubetalte innholdet) i Sosiale Medier. Så rådgivning og kurs for å gjøre deg enda bedre i det daglige og øke din synlighet på de digitale flatene, det er Lyng sin jobb.

Portrettbilde av Else Storaas

Om meg, Else Storaas

I tillegg til praktisk erfaring fra Søstrene Storaas har jeg også noen andre erfaringer som er relevante, f.eks. en Bachelor som Skuespiller fra East15 i London og sertifisert Social Media Manager fra Content-Marketing Norge. Som skuespiller lærte jeg hvordan kommunisere med forskjellige målgrupper for å enkelt gjøre seg forstått, i tillegg til teknikker for å tenke kreativt. Skuespiller er jeg altfor utålmodig til å gjøre en karriere av – men innen SoMe er det å være utålmodig ikke nødvendigvis en dum ting, her skal ting gå raskt.

Erfaring som ikke nødvendigvis er relevant, men som gjør at dere blir litt bedre kjent med meg:

  • Jeg er super-fasinert av hvordan mekaniske duppeditter fungerer (som da min samboer måtte filme og sende over hvordan søppel-containerne som er nede i bakken tømmes).
  • Jeg tenker best når jeg går tur i skogen sammen med hunden min (verdens kuleste rottweiler-dalmatiner-collie).
  • … og prioriterte nylig å kjøpe kunst over og fikse garderobeskapet i gangen.

I korona-årene 2020 og 2021 så jeg at det å fortsette fokuset på organisk (ikke-betalt) synlighet ga resultater. Ved å opprettholde frekvensen på postingen opplevde vi et stort engasjement, som igjen var med å gi oss flere måneder med all-time-high-omsetning i løpet av de periodene hvor det var lov å dra på hotell. Ekte, upolert innhold er det som fungerer best etter mine erfaringer, og det jeg er mest opptatt av.

Else Storaas, gründer, eier og daglig leder, men først og fremst en SoMe-nerd som bare elsker god kommunikasjon.